Παρουσίαση με θέμα το Ρόλο και τη Σημασία της Πειραματικής Δραστηριότητας κατά τη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών – Ορεστιάδα

Παρουσίαση Πειραματικών Δραστηριοτήτων με θέμα: “Ο Ρόλος και η Σημασία της Πειραματικής Δραστηριότητας στην Ενεργητική – Ερευνητική Μάθηση κατά τη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών”, στην εκδήλωση “Οι Μαθητές συναντούν τη Φυσική και η Φυσική τους Μαγεύει”, στις εγκαταστάσεις του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης στην Ορεστιάδα, σε μαθητές Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων, στις 5 και 6 Απριλίου 2017.

Η εκδήλωση διοργανώθηκε από την Ένωση Ελλήνων Φυσικών, τον Δήμο Ορεστιάδας και την Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση Πολιτιστικής Ανάπτυξης Ορεστιάδας, με τη συνεργασία της Σχολής Επιστημών Γεωπονίας Δασολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για το Έτος Στέφανου Καραθεοδωρή.

Πλήθος ερευνών σε πολλές χώρες του κόσμου έχουν αποδείξει πως η ενεργητική – ερευνητική διδακτική προσέγγιση, με βιωματικό χαρακτήρα, οδηγεί σε εξαιρετικά μαθησιακά αποτελέσματα.

Ένα απλό εκκρεμές πάνω σε ένα περιστρεφόμενο κάθισμα, προσομοιώνει το πείραμα με το οποίο ο Foucault, το 1871, στη Μεσημβρινή Αίθουσα του Αστεροσκοπείου του Παρισιού, απέδειξε την περιστροφή της Γης γύρω από τον άξονά της:

Ένας από τους μαθητές που παρακολουθούν την παρουσίαση συμμετέχει σε βιωματική επίδειξη της διατήρησης της στροφορμής:

Ένας από τους μαθητές που παρακολουθούν την παρουσίαση συμμετέχει σε βιωματική επίδειξη της ελεύθερης πτώσης:

Όλοι οι μαθητές που παρακολουθούν την παρουσίαση μετρούν την περίοδο ταλάντωσης απλού εκκρεμούς και βγάζουν συμπεράσματα από τα αποτελέσματα των μετρήσεών τους:

Συγχαρητήρια στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, το Δήμο Ορεστιάδας, το ΕΚΦΕ Ορεστιάδας και τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Έβρου, για την άριστη διοργάνωση. Ευχαριστώ πολύ την Ένωση Ελλήνων Φυσικών για την τιμή που μου έκανε και με κάλεσε να συμμετέχω στην εκδήλωση.

Για την παρουσίαση έγινε δημοσίευμα από την ηλεκτρονική εφημερίδα faros-24 Αλεξανδρούπολης.